Cestujeme za architekturou: Atelier Blackwood

Samotný příběh vzniku zajímavé architektury je zcela neobvyklý: vizuální umělec, který maluje ohněm, si koupí dům na Blackwood Street a postaví si zde studio s fasádou pokrytou ohněm konzervovaným dřevem.

Forma ateliéru je jednoduchá, dobře se integruje do existující zástavby a okolního prostředí.

Studio Blackwood je výsledkem dlouhé historie, která začala před několika lety setkáním architektů ze studia Boom-Town se Stevenem Spazukem, jedinečným vizuálním umělcem, který maluje ohněm. Steven chtěl vyřešit problém stísněného ateliéru v podkroví svého domu v Léry, na břehu jezera Saint-Louis v Quebecu, a vybudovat nové studio.

Původní dům je bílý s černou plechovou střechou. Převládá tak hra černobílých kontrastů.

Po mnoha peripetiích a jednáních na úřadech měl umělec příležitost uskutečnit projekt tak, aby odpovídal jeho požadavkům na nové studio, o kterém roky snil. Rozpočet zůstal skromný, forma jednoduchá, která se dobře integrovala do existující zástavby a okolního prostředí.

Prosklený štít zásobuje ateliér denním světlem.

Obrovský prostor je v zásadě univerzální pro jakoukoliv uměleckou činnost. Umístění oken je navrženo tak, aby přirozené světlo uvážlivě osvětlovalo studio a umožňovalo umělci nerušenou tvorbu. Celoskleněný koridor pak umožňuje propojit studio s domem, kde bydlí. Původní dům je bílý s černou plechovou střechou. Převládá tak hra černobílých kontrastů.

Designovým doplňkem je chaize longue LC4 od Le Corbusiera.

Vzhledem k tomu, že oheň je srdcem umělcovy pracovní metody, byl zapotřebí obklad ze spáleného dřeva, který pokryl hlavní objem studia. Jde o tradiční japonskou metodu opalování dřeva, Shou-sugi-ban /doslova spálená cedrová prkna/. Má skvělé konzervační účinky, dřevo tak odolává lépe nepříznivým povětrnostním podmínkám, hmyzu i ohni. Technologický postup – dřevěná prkna se nejdříve opálí a potom se upraví zuhelnatělý povrch kartáčováním, omytím vodou a napuštěním olejem. Takto ošetřené dřevo vydrží minimálně 80 let.

 

 

Dokončení stavby: jaro 2020

Architekti: atelier Boom-Town

Opláštění: Arbes & Bois

Obrovský prostor je v zásadě univerzální pro jakoukoliv uměleckou činnost.
Pásová okna, vertikální i horizontální dotvářejí světelnou hru v prostoru.
Vertikální světlík obrácený na jihozápad propouští dovnitř paprsky zapadajícího slunce.

Related Posts

Recent Posts

Betonové doplňky v interiéru

Beton představuje elegantní a nadčasový materiál, který může skvěle sloužit nejen v architektuře, ale také jako originální doplněk. Před deseti...

Moderní bungalov s atriem

Architekti ze studia ACDF Architecture vyslechli od investora při zadání projektu víkendové rezidence neobvyklé přání. Chtěl začlenit do projektu kousek...

Barva roku 2023 v interiéru

Od letošního podzimu vyhlašují barvu roku 2023 světoví výrobci nátěrových hmot. Proto se ve veřejném prostoru objevuje hned několik barev,...

Designblok letos ve Veletržním paláci

Veletržní palác, jedna z prvních a největších funkcionalistických staveb v Praze, se stane dějištěm letošního Designbloku. Tématem jubilejního ročníku mezinárodního...

Brož pro první dámu

Brože sice nepatří v portfoliu designéra Hanuše Lamra mezi nejpočetnější šperky, ale díky jejich promyšlenosti a originalitě si je oblíbila...

Ceny Czech Grand Design: Nominace za rok 2022

Celkem 80 tvůrců a firem má šanci získat prestižní ocenění Cen Czech Grand Design. Širší nominace vybírala Akademie designu ČR...

Salone del Mobile 2023 v novém formátu

Jednašedesátý ročník Salone del Mobile, nejvýznamnější veletrh nábytku a doplňků na světě, se uskuteční od 18. do 23. dubna 2023...

Barva roku 2023 v kuchyni

I když by se to nemuselo na první pohled zdát, "barva roku" ovlivňuje nadlouho dopředu módní trendy. Vyhlašuje ji každoročně...

Do you speak Design? Salone del Mobile 2023

Veletrh interiérového designu Salone del Mobile už nechce žít z podstaty, z faktu, že je největší a nejznámější přehlídkou nábytku...