Cestujeme za architekturou: Atelier Blackwood

Samotný příběh vzniku zajímavé architektury je zcela neobvyklý: vizuální umělec, který maluje ohněm, si koupí dům na Blackwood Street a postaví si zde studio s fasádou pokrytou ohněm konzervovaným dřevem.

Forma ateliéru je jednoduchá, dobře se integruje do existující zástavby a okolního prostředí.

Studio Blackwood je výsledkem dlouhé historie, která začala před několika lety setkáním architektů ze studia Boom-Town se Stevenem Spazukem, jedinečným vizuálním umělcem, který maluje ohněm. Steven chtěl vyřešit problém stísněného ateliéru v podkroví svého domu v Léry, na břehu jezera Saint-Louis v Quebecu, a vybudovat nové studio.

Původní dům je bílý s černou plechovou střechou. Převládá tak hra černobílých kontrastů.

Po mnoha peripetiích a jednáních na úřadech měl umělec příležitost uskutečnit projekt tak, aby odpovídal jeho požadavkům na nové studio, o kterém roky snil. Rozpočet zůstal skromný, forma jednoduchá, která se dobře integrovala do existující zástavby a okolního prostředí.

Prosklený štít zásobuje ateliér denním světlem.

Obrovský prostor je v zásadě univerzální pro jakoukoliv uměleckou činnost. Umístění oken je navrženo tak, aby přirozené světlo uvážlivě osvětlovalo studio a umožňovalo umělci nerušenou tvorbu. Celoskleněný koridor pak umožňuje propojit studio s domem, kde bydlí. Původní dům je bílý s černou plechovou střechou. Převládá tak hra černobílých kontrastů.

Designovým doplňkem je chaize longue LC4 od Le Corbusiera.

Vzhledem k tomu, že oheň je srdcem umělcovy pracovní metody, byl zapotřebí obklad ze spáleného dřeva, který pokryl hlavní objem studia. Jde o tradiční japonskou metodu opalování dřeva, Shou-sugi-ban /doslova spálená cedrová prkna/. Má skvělé konzervační účinky, dřevo tak odolává lépe nepříznivým povětrnostním podmínkám, hmyzu i ohni. Technologický postup – dřevěná prkna se nejdříve opálí a potom se upraví zuhelnatělý povrch kartáčováním, omytím vodou a napuštěním olejem. Takto ošetřené dřevo vydrží minimálně 80 let.

 

 

Dokončení stavby: jaro 2020

Architekti: atelier Boom-Town

Opláštění: Arbes & Bois

Obrovský prostor je v zásadě univerzální pro jakoukoliv uměleckou činnost.
Pásová okna, vertikální i horizontální dotvářejí světelnou hru v prostoru.
Vertikální světlík obrácený na jihozápad propouští dovnitř paprsky zapadajícího slunce.

Related Posts

Recent Posts

Monday News: Lasvit se představí na Milano Design Week

Česká sklářská firma Lasvit se opět ukáže na prestižním milánském Design Weeku, který začíná 15.4.  Výstava s názvem Re/Creation se...

Projekt Designbloku Cosmos míří do Milána

Rozsáhlý putovní výstavní projekt pražského Designbloku se poprvé představí v zahraničí na přehlídce Milano Design Week. Ve spektakulární metalické kapsli...

Levitující desky nad Brnem

Dvě horizontální desky, které nad sebou na pohled volně levitují a jsou propojeny téměř nepostřehnutelnými skleněnými plochami. Prostě desky na...

Czech Grand Design za rok 2023: Známe vítěze

Ve Stavovském divadle v Praze byly předány ceny Czech Grand Design za rok 2023. Absolutním vítězem – Grand designérem roku...

Boho styl na zahradě

V souvislosti s interiéry se boho styl objevuje už několik let. Osvěžit může ale i terasu nebo zahradu. Mnozí mají...

Monday News: Dylan, sedačka třikrát jinak

Tvorba klasika italského designu Rodolfa Dordoniho vykazuje inspiraci 70. léty 20. století. I v jeho současných návrzích přetrvává silný grafický...

Chata na ledu

Dům v harmonii s okolím – taková byla vize Newyorčana Kingmana Brewstera při plánování moderního rodinného bydlení na členitém pobřeží...

Monday News: Stůl podle Miese van der Rohe

Architektura a designový nábytek se vzájemně ovlivňují. Dalším příkladem je stůl Padiglioni od Alaina Gillese pro Bonaldo, který v těchto dnech...

Wave house: Zelená střecha v elegantní linii

Vztah k jednoduchosti a originalitě charakterizuje dům, který poutá pozornost na okraji jedné z obcí v západních Česhách. Představuje maximální...