Cestujeme za architekturou: Atelier Blackwood

Samotný příběh vzniku zajímavé architektury je zcela neobvyklý: vizuální umělec, který maluje ohněm, si koupí dům na Blackwood Street a postaví si zde studio s fasádou pokrytou ohněm konzervovaným dřevem.

Forma ateliéru je jednoduchá, dobře se integruje do existující zástavby a okolního prostředí.

Studio Blackwood je výsledkem dlouhé historie, která začala před několika lety setkáním architektů ze studia Boom-Town se Stevenem Spazukem, jedinečným vizuálním umělcem, který maluje ohněm. Steven chtěl vyřešit problém stísněného ateliéru v podkroví svého domu v Léry, na břehu jezera Saint-Louis v Quebecu, a vybudovat nové studio.

Původní dům je bílý s černou plechovou střechou. Převládá tak hra černobílých kontrastů.

Po mnoha peripetiích a jednáních na úřadech měl umělec příležitost uskutečnit projekt tak, aby odpovídal jeho požadavkům na nové studio, o kterém roky snil. Rozpočet zůstal skromný, forma jednoduchá, která se dobře integrovala do existující zástavby a okolního prostředí.

Prosklený štít zásobuje ateliér denním světlem.

Obrovský prostor je v zásadě univerzální pro jakoukoliv uměleckou činnost. Umístění oken je navrženo tak, aby přirozené světlo uvážlivě osvětlovalo studio a umožňovalo umělci nerušenou tvorbu. Celoskleněný koridor pak umožňuje propojit studio s domem, kde bydlí. Původní dům je bílý s černou plechovou střechou. Převládá tak hra černobílých kontrastů.

Designovým doplňkem je chaize longue LC4 od Le Corbusiera.

Vzhledem k tomu, že oheň je srdcem umělcovy pracovní metody, byl zapotřebí obklad ze spáleného dřeva, který pokryl hlavní objem studia. Jde o tradiční japonskou metodu opalování dřeva, Shou-sugi-ban /doslova spálená cedrová prkna/. Má skvělé konzervační účinky, dřevo tak odolává lépe nepříznivým povětrnostním podmínkám, hmyzu i ohni. Technologický postup – dřevěná prkna se nejdříve opálí a potom se upraví zuhelnatělý povrch kartáčováním, omytím vodou a napuštěním olejem. Takto ošetřené dřevo vydrží minimálně 80 let.

 

 

Dokončení stavby: jaro 2020

Architekti: atelier Boom-Town

Opláštění: Arbes & Bois

Obrovský prostor je v zásadě univerzální pro jakoukoliv uměleckou činnost.
Pásová okna, vertikální i horizontální dotvářejí světelnou hru v prostoru.
Vertikální světlík obrácený na jihozápad propouští dovnitř paprsky zapadajícího slunce.

Related Posts

Recent Posts

Rekonstrukce půdy na loft

Dům, který mate tělem. Navenek svými křivkami zůstal poplatný době svého vzniku, zato v podkroví osvíceným přístupem architektky Tiny Hočevar vznikl...

Vázy Magnus jako hold brutalismu

Česká sklárna Moser vyvinula sérii ručně foukaných křišťálových váz s ostrými liniemi a atmosférickou barevnou paletou, která evokuje design brutalistních...

Salone del Mobile 2025: Nová definice pohodlí

Od 8. do 13. dubna se město Milán stalo středem designového vesmíru, kterému už po třiašedesáté dominoval veletrh Salone del...

Salone del Mobile 2025: KARTELL

"Světonázor společnosti Kartell není pro snílky; je praktický a pevně založený na každodenním životě – životě, ve kterém produkty nejen...

Salone del Mobile 2025: Zahájení

Je to tady: Veletrh Salone del Mobile.Milano 2025 je oficiálně otevřen. Jde už o 63. ročník, konaný tradičně na Fiera...

Rekonstrukce mlýna šokovala

Přestavba starého mlýna ve středních Čechách vyvovala zájem domácích i zahraničních médií. Co způsobilo tento nevšední ohlas? Lapidárně to vystihuje...

Design podle kočičí tlapky

Oproti psům je většina koček s výjimkou lvů v divoké přírodě samotářskými nočními lovci. Na rozdíl od psů dokážou skákat...

Kuchyně ala Versace

Zlatavé doplňky, skleněné houby a luxusní povrchy … vstupujeme do kuchyně, která není jen místem pro přípravu jídel, ale přesahuje...