Cestujeme za architekturou: Atelier Blackwood

Samotný příběh vzniku zajímavé architektury je zcela neobvyklý: vizuální umělec, který maluje ohněm, si koupí dům na Blackwood Street a postaví si zde studio s fasádou pokrytou ohněm konzervovaným dřevem.

Forma ateliéru je jednoduchá, dobře se integruje do existující zástavby a okolního prostředí.

Studio Blackwood je výsledkem dlouhé historie, která začala před několika lety setkáním architektů ze studia Boom-Town se Stevenem Spazukem, jedinečným vizuálním umělcem, který maluje ohněm. Steven chtěl vyřešit problém stísněného ateliéru v podkroví svého domu v Léry, na břehu jezera Saint-Louis v Quebecu, a vybudovat nové studio.

Původní dům je bílý s černou plechovou střechou. Převládá tak hra černobílých kontrastů.

Po mnoha peripetiích a jednáních na úřadech měl umělec příležitost uskutečnit projekt tak, aby odpovídal jeho požadavkům na nové studio, o kterém roky snil. Rozpočet zůstal skromný, forma jednoduchá, která se dobře integrovala do existující zástavby a okolního prostředí.

Prosklený štít zásobuje ateliér denním světlem.

Obrovský prostor je v zásadě univerzální pro jakoukoliv uměleckou činnost. Umístění oken je navrženo tak, aby přirozené světlo uvážlivě osvětlovalo studio a umožňovalo umělci nerušenou tvorbu. Celoskleněný koridor pak umožňuje propojit studio s domem, kde bydlí. Původní dům je bílý s černou plechovou střechou. Převládá tak hra černobílých kontrastů.

Designovým doplňkem je chaize longue LC4 od Le Corbusiera.

Vzhledem k tomu, že oheň je srdcem umělcovy pracovní metody, byl zapotřebí obklad ze spáleného dřeva, který pokryl hlavní objem studia. Jde o tradiční japonskou metodu opalování dřeva, Shou-sugi-ban /doslova spálená cedrová prkna/. Má skvělé konzervační účinky, dřevo tak odolává lépe nepříznivým povětrnostním podmínkám, hmyzu i ohni. Technologický postup – dřevěná prkna se nejdříve opálí a potom se upraví zuhelnatělý povrch kartáčováním, omytím vodou a napuštěním olejem. Takto ošetřené dřevo vydrží minimálně 80 let.

 

 

Dokončení stavby: jaro 2020

Architekti: atelier Boom-Town

Opláštění: Arbes & Bois

Obrovský prostor je v zásadě univerzální pro jakoukoliv uměleckou činnost.
Pásová okna, vertikální i horizontální dotvářejí světelnou hru v prostoru.
Vertikální světlík obrácený na jihozápad propouští dovnitř paprsky zapadajícího slunce.

Related Posts

Recent Posts

Designblok 2024 ocenil ty nejlepší

Mezinárodní porota ocenila nejlepší počiny 26. ročníku Designbloku. Grand Prix obdržela sklárna Moser a její umělecký ředitel Jan Plecháč, historicky...

Střešní krytina – lehká, odolná, designová …

Nízká hmotnost, výborná odolnost i nepřeberné designové možnosti… To jsou charakteristiky lehkých plechových krytin SATJAM, které budou k vidění na...

Sklo z Lasvitu pro medailisty

Česká sklářská a designérská společnost Lasvit představuje nové trofeje, které budou uděleny českým medailistům na blížících se letních olympijských hrách...

Designblok navštíví Ron Arad a Patrizia Moroso

Tématem šestadvacátého Designbloku je pro letošní rok MLÁDÍ. A právě k oslavě svěžích myšlenek, nekonečné inspirace, revolučních přístupů k materiálům...

Bound: Nová věž v Tiraně

Věž o padesáti patrech, která se nachází na křižovatce bulváru Dritan Hoxha v západní části Tirany, je navržena tak, aby...

Šperk jako pocta Franzi Kafkovi

Šperkař Hanuš Lamr představuje svůj nejnovější počin – brož Gregor ve tvaru brouka. Unikátní šperk je poctou životu a dílu...

Salone del Mobile 2024 – nová inspirace

Kolotoč akcí, představujících nové trendy v interiérovém designu, se roztáčí bez omezení již druhým rokem. V polovině ledna otevřel brány...

Designblok má nového strategického partnera

Rockaway Capital, investiční skupina Jakuba Havrlanta, spojuje několik let po vstupu do MFF KV a Colours of Ostrava své jméno...