Příchod koronaviru proměnil mnoho bytů v kanceláře a úřadovny. Odhady vypovídají o tom, že na jaře home office využívala pětina zaměstnanců, nyní je to zhruba jedna desetina. Během pandemie se ukázalo, že lze pracovat vzdáleně, a přitom zůstat produktivní. Jako jeden z častých negativních vlivů se však ukázala sociální izolace. Zaměstnanci se vracejí nazpět do kanceláří…
Zaměstnavatelé se zamýšlejí nad tím, zda stávající pracovní prostředí odpovídá současným požadavkům. Co dnes kanceláře mají nabízet? Jako odpověď na tuto otázku švýcarská značka Vitra otevřela v Basileji první Club Office, který bude využívat firemní tým pro Výzkum & Design. „Při naší činnosti, která spočívá ve vývoji výrobků, potřebujeme prostory, které podporují přímou interakci a spontánní výměnu názorů,“ vysvětluje Christian Grosen, jehož tým bude v Club Office pracovat. Nový typ kancelářského prostředí je rozčleněn na tři zóny.
Veřejná část nabízí členům prostor vhodný pro setkávání, diskusi a neformální spolupráci. V této části je proto umístěn pohodlný nábytek, jako je systém Soft Work Edwarda Barbera a Jaye Osgerbyho nebo nejnovější přírůstek Alcove Plus.
Druhá, z poloviny veřejná část nabídne prostor pro plánované schůzky, pro které je možné si místo zarezervovat na několik dnů i týdnů. Proměnlivost interiéru zajišťuje flexibilní nábytek, jako multifunkční jednotka Stool Tool a židle Tip Ton. Díky tomu lze tyto prostory snadno a rychle přestavět. Toto prostředí je navrženo pro týmovou práci, umožňuje členům klubu vytvořit si vlastní zázemí, v němž budou řešit úkoly daného dne, týdne, či měsíce.
Třetí, soukromá zóna nabízí pracovní místa, která jsou chráněna před vyrušováním zvenčí. Tato zóna se prolíná s variantou home office, která se projevila jako velmi vhodná pro soustředěnou práci. Také práce na dálku a dobře vybavená domácí kancelář jsou proto nedílnou součástí Club Office.