LASVIT v Miláně nadchl instalací Teorie světla

Nejen návštěvníky veletrhu Salone del Mobile, ale i světový tisk nadchl na milánském výstavišti stánek české sklářské a designové společnosti Lasvit. Ta koncipovala svoji expozici nazvanou Teorie světla v duchu objevování světla ve stínu. Pod obřími zlatými stínidly byly ukryty unikátní světelné instalace, představující čtyři klíčové aspekty formující světlo – odraz, spektrum, příroda a vnímání samo o sobě. V menších kójích pak byly prezentovány novinky designových svítidel vyráběných v kolekcích.

Objekt Traces od Kataríny Kudějové  a Kateřiny Handlové magazín Azure zařadil mezi pět svítidel, která zachycují až magické efekty skla.

„Misí LASVITu je inspirovat svět krásou skla a každý ročník Salone del Mobile je dalším krokem na naší cestě. Letos jsme chtěli ukázat, kolik různých podob sklo a světlo mají, a přiblížit jejich krásu,“ vysvětlil zakladatel a prezident společnosti Leon Jakimič.

Přední asijský magazín Design Anthology  doporučil stánek Lasvitu jako jednu z nejzajímavějších prezentací.

Každou ze světelných instalací stvořil jiný designér a každá byla jedinečná. Všechny spojovala krása řemeslně zpracovaného českého skla a variabilita, díky které je lze umístit do jakéhokoliv prostoru. Bodovala instalace Traces od dvojice designérek Kataríny Kudějové Fulínové a Kateřiny Handlové, kterou americký magazín Azure zařadil mezi pět svítidel, která zachycují až magické efekty skla. Zaujal také experiment s barevným spektrem uplatněným v instalaci s názvem De-Lux-Ity od Wandy Valihrachové, instalace stavící na odrazu světla nazvaná Aura od Márii Čulenové nebo kreace na přírodní téma Liana od uměleckého ředitele společnosti Maxima Velčovského.

Lasvit, stánek na Euroluce, Salone del Mobile

Svou premiéru měla ještě střední velikost M lustru Neverending Glory od Jana Plecháče a Henryho Wielguse.
Liana od uměleckého ředitele Lasvitu Maxima Velčovského.
Střed expozice patřil světelnému objektu Traces.
Zaujal také experiment s barevným spektrem uplatněným v instalaci s názvem De-Lux-Ity od Wandy Valihrachové.
Novinka Crystal Rock Raw od Arika Levyho zaujala italský magazín Domus, který ji přiřadil mezi 15 nejlepších svítidel letošního roku.
Instalace stavící na odrazu světla nazvaná Aura od Márii Čulenové.

Related Posts

Recent Posts

Wave house: Zelená střecha v elegantní linii

Vztah k jednoduchosti a originalitě charakterizuje dům, který poutá pozornost na okraji jedné z obcí v západních Česhách. Představuje maximální...

Levitující desky nad Brnem

Dvě horizontální desky, které nad sebou na pohled volně levitují a jsou propojeny téměř nepostřehnutelnými skleněnými plochami. Prostě desky na...

Diablo House: Dokonale zvládnutá přístavba

Studio Terry & Terry Architecture představuje Diablo House, který se nachází na hřebeni poskytující úžasný výhled na Mount Diablo v...

Arthouse Hejtmánek vydraží díla z ambasády ve Stockholmu

Velkoformátový obraz autora posledních československých bankovek Albína Brunovského s názvem Zahrada nabídne 7. prosince od 18 hodin Večerní aukce v Arthouse Hejtmánek v Praze 6. Dílo bylo součástí umělecké výzdoby...

Designblok: Známe vítěze pětadvacátého ročníku

Absolutním vítězem letošního Designbloku a držitelem Grand Prix (Ceny za mimořádný počin) se stala mladá firma Cake Houses, debutující s...

Pětadvacátý Designblok nabídl cestu krajinou designu

Krása českého skla a porcelánu v impozantním areálu Pražského hradu, experimentální studentské projekty a výsledky práce českých firem pečujících o...

Designblok 2023 ve Veletržním paláci i na Hradě

Letošní jubilejní 25. ročník Designbloku zavede návštěvníky na mimořádná místa, kde nabídne to nejlepší ze současného evropského designu. Vedle Veletržního...

Betonový nábytek na zahradě s novými dekory

Velké rozměry, nápadný vzhled, výrazné objemy. A název, který vystihuje charakter nábytku: Concreto. Stůl a lavice působí jako sochy. Vytvořila...