LASVIT v Miláně nadchl instalací Teorie světla

Nejen návštěvníky veletrhu Salone del Mobile, ale i světový tisk nadchl na milánském výstavišti stánek české sklářské a designové společnosti Lasvit. Ta koncipovala svoji expozici nazvanou Teorie světla v duchu objevování světla ve stínu. Pod obřími zlatými stínidly byly ukryty unikátní světelné instalace, představující čtyři klíčové aspekty formující světlo – odraz, spektrum, příroda a vnímání samo o sobě. V menších kójích pak byly prezentovány novinky designových svítidel vyráběných v kolekcích.

Objekt Traces od Kataríny Kudějové  a Kateřiny Handlové magazín Azure zařadil mezi pět svítidel, která zachycují až magické efekty skla.

„Misí LASVITu je inspirovat svět krásou skla a každý ročník Salone del Mobile je dalším krokem na naší cestě. Letos jsme chtěli ukázat, kolik různých podob sklo a světlo mají, a přiblížit jejich krásu,“ vysvětlil zakladatel a prezident společnosti Leon Jakimič.

Přední asijský magazín Design Anthology  doporučil stánek Lasvitu jako jednu z nejzajímavějších prezentací.

Každou ze světelných instalací stvořil jiný designér a každá byla jedinečná. Všechny spojovala krása řemeslně zpracovaného českého skla a variabilita, díky které je lze umístit do jakéhokoliv prostoru. Bodovala instalace Traces od dvojice designérek Kataríny Kudějové Fulínové a Kateřiny Handlové, kterou americký magazín Azure zařadil mezi pět svítidel, která zachycují až magické efekty skla. Zaujal také experiment s barevným spektrem uplatněným v instalaci s názvem De-Lux-Ity od Wandy Valihrachové, instalace stavící na odrazu světla nazvaná Aura od Márii Čulenové nebo kreace na přírodní téma Liana od uměleckého ředitele společnosti Maxima Velčovského.

Lasvit, stánek na Euroluce, Salone del Mobile

Svou premiéru měla ještě střední velikost M lustru Neverending Glory od Jana Plecháče a Henryho Wielguse.
Liana od uměleckého ředitele Lasvitu Maxima Velčovského.
Střed expozice patřil světelnému objektu Traces.
Zaujal také experiment s barevným spektrem uplatněným v instalaci s názvem De-Lux-Ity od Wandy Valihrachové.
Novinka Crystal Rock Raw od Arika Levyho zaujala italský magazín Domus, který ji přiřadil mezi 15 nejlepších svítidel letošního roku.
Instalace stavící na odrazu světla nazvaná Aura od Márii Čulenové.

Related Posts

Recent Posts

Salone del Mobile 2024: První ochutnávka

Kolotoč akcí, představujících nové trendy v interiérovém designu, se otáčí bez omezení již druhým rokem. V polovině ledna otevřel brány...

Monday News: Lasvit se představí na Milano Design Week

Česká sklářská firma Lasvit se opět ukáže na prestižním milánském Design Weeku, který začíná 15.4.  Výstava s názvem Re/Creation se...

Projekt Designbloku Cosmos míří do Milána

Rozsáhlý putovní výstavní projekt pražského Designbloku se poprvé představí v zahraničí na přehlídce Milano Design Week. Ve spektakulární metalické kapsli...

Czech Grand Design za rok 2023: Známe vítěze

Ve Stavovském divadle v Praze byly předány ceny Czech Grand Design za rok 2023. Absolutním vítězem – Grand designérem roku...

Boho styl na zahradě

V souvislosti s interiéry se boho styl objevuje už několik let. Osvěžit může ale i terasu nebo zahradu. Mnozí mají...

Monday News: Dylan, sedačka třikrát jinak

Tvorba klasika italského designu Rodolfa Dordoniho vykazuje inspiraci 70. léty 20. století. I v jeho současných návrzích přetrvává silný grafický...

Chata na ledu

Dům v harmonii s okolím – taková byla vize Newyorčana Kingmana Brewstera při plánování moderního rodinného bydlení na členitém pobřeží...

Monday News: Stůl podle Miese van der Rohe

Architektura a designový nábytek se vzájemně ovlivňují. Dalším příkladem je stůl Padiglioni od Alaina Gillese pro Bonaldo, který v těchto dnech...