Narodili se v letech 1981 až 1998 a jsou první “digitální generací”. Přelom tisíciletí, ve kterém přišli na svět, jim přisoudil pojmenování mileniálové nebo také generace Y. Zpochybňují, usilují o seberealizaci, jejich každodenní život také přináší existenciální strachy. Životní náklady se prodražují, vstup do pracovního procesu je stále těžší. Ale nenechají se tím rozhodit, naopak: Díky kreativitě a píli si najdou cestu, jak zvládat stresy všedního dne a přitom se svobodně rozvíjet.
Styl mileniálů se vyznačuje flexibilitou a pragmatismem, spíše výjimečně zahrnuje drahý nábytek. Podle studie Foresight Factory “2023 – The Report” 68 % mladých lidí se obává o své finance. To má vliv nejen na výběr obytného prostoru, ale také na nábytek: měl by nabídnout co nejvíce možností na co nejmenším prostoru. Samozřejmě by měl být odolný a působit esteticky.
Aby bylo možné optimálně využít dostupný obytný prostor, generace Y ráda používá modulární nábytkové systémy, které lze individuálně přizpůsobit a přeskupit v několika jednoduchých krocích. Vytvářejí prostor pro kreativitu – knihovna se může rychle stát předělem místnosti nebo pohovka se přemění v křeslo.
Při balancováním mezi recyklací, nákupy v secondhandu a vlastním vkusem dochází často k prolínání stylů, což působí velmi mladistvě a nonkomformě. Mileniálové jsou šikovní interiéroví designéři: stačí pár jednoduchých kroků a jejich životní prostor dostane individuální nádech. Babiččina stará komoda přináší do hry novou barvu a dokonale ladí s dalším nábytkem v interiéru.