LASVIT v Miláně nadchl instalací Teorie světla

Nejen návštěvníky veletrhu Salone del Mobile, ale i světový tisk nadchl na milánském výstavišti stánek české sklářské a designové společnosti Lasvit. Ta koncipovala svoji expozici nazvanou Teorie světla v duchu objevování světla ve stínu. Pod obřími zlatými stínidly byly ukryty unikátní světelné instalace, představující čtyři klíčové aspekty formující světlo – odraz, spektrum, příroda a vnímání samo o sobě. V menších kójích pak byly prezentovány novinky designových svítidel vyráběných v kolekcích.

Objekt Traces od Kataríny Kudějové  a Kateřiny Handlové magazín Azure zařadil mezi pět svítidel, která zachycují až magické efekty skla.

„Misí LASVITu je inspirovat svět krásou skla a každý ročník Salone del Mobile je dalším krokem na naší cestě. Letos jsme chtěli ukázat, kolik různých podob sklo a světlo mají, a přiblížit jejich krásu,“ vysvětlil zakladatel a prezident společnosti Leon Jakimič.

Přední asijský magazín Design Anthology  doporučil stánek Lasvitu jako jednu z nejzajímavějších prezentací.

Každou ze světelných instalací stvořil jiný designér a každá byla jedinečná. Všechny spojovala krása řemeslně zpracovaného českého skla a variabilita, díky které je lze umístit do jakéhokoliv prostoru. Bodovala instalace Traces od dvojice designérek Kataríny Kudějové Fulínové a Kateřiny Handlové, kterou americký magazín Azure zařadil mezi pět svítidel, která zachycují až magické efekty skla. Zaujal také experiment s barevným spektrem uplatněným v instalaci s názvem De-Lux-Ity od Wandy Valihrachové, instalace stavící na odrazu světla nazvaná Aura od Márii Čulenové nebo kreace na přírodní téma Liana od uměleckého ředitele společnosti Maxima Velčovského.

Lasvit, stánek na Euroluce, Salone del Mobile

Svou premiéru měla ještě střední velikost M lustru Neverending Glory od Jana Plecháče a Henryho Wielguse.
Liana od uměleckého ředitele Lasvitu Maxima Velčovského.
Střed expozice patřil světelnému objektu Traces.
Zaujal také experiment s barevným spektrem uplatněným v instalaci s názvem De-Lux-Ity od Wandy Valihrachové.
Novinka Crystal Rock Raw od Arika Levyho zaujala italský magazín Domus, který ji přiřadil mezi 15 nejlepších svítidel letošního roku.
Instalace stavící na odrazu světla nazvaná Aura od Márii Čulenové.

Related Posts

Recent Posts

Designblok 2024 ocenil ty nejlepší

Mezinárodní porota ocenila nejlepší počiny 26. ročníku Designbloku. Grand Prix obdržela sklárna Moser a její umělecký ředitel Jan Plecháč, historicky...

Střešní krytina – lehká, odolná, designová …

Nízká hmotnost, výborná odolnost i nepřeberné designové možnosti… To jsou charakteristiky lehkých plechových krytin SATJAM, které budou k vidění na...

Sklo z Lasvitu pro medailisty

Česká sklářská a designérská společnost Lasvit představuje nové trofeje, které budou uděleny českým medailistům na blížících se letních olympijských hrách...

Designblok navštíví Ron Arad a Patrizia Moroso

Tématem šestadvacátého Designbloku je pro letošní rok MLÁDÍ. A právě k oslavě svěžích myšlenek, nekonečné inspirace, revolučních přístupů k materiálům...

Bound: Nová věž v Tiraně

Věž o padesáti patrech, která se nachází na křižovatce bulváru Dritan Hoxha v západní části Tirany, je navržena tak, aby...

Šperk jako pocta Franzi Kafkovi

Šperkař Hanuš Lamr představuje svůj nejnovější počin – brož Gregor ve tvaru brouka. Unikátní šperk je poctou životu a dílu...

Salone del Mobile 2024 – nová inspirace

Kolotoč akcí, představujících nové trendy v interiérovém designu, se roztáčí bez omezení již druhým rokem. V polovině ledna otevřel brány...

Designblok má nového strategického partnera

Rockaway Capital, investiční skupina Jakuba Havrlanta, spojuje několik let po vstupu do MFF KV a Colours of Ostrava své jméno...