LASVIT v Miláně nadchl instalací Teorie světla

Nejen návštěvníky veletrhu Salone del Mobile, ale i světový tisk nadchl na milánském výstavišti stánek české sklářské a designové společnosti Lasvit. Ta koncipovala svoji expozici nazvanou Teorie světla v duchu objevování světla ve stínu. Pod obřími zlatými stínidly byly ukryty unikátní světelné instalace, představující čtyři klíčové aspekty formující světlo – odraz, spektrum, příroda a vnímání samo o sobě. V menších kójích pak byly prezentovány novinky designových svítidel vyráběných v kolekcích.

Objekt Traces od Kataríny Kudějové  a Kateřiny Handlové magazín Azure zařadil mezi pět svítidel, která zachycují až magické efekty skla.

„Misí LASVITu je inspirovat svět krásou skla a každý ročník Salone del Mobile je dalším krokem na naší cestě. Letos jsme chtěli ukázat, kolik různých podob sklo a světlo mají, a přiblížit jejich krásu,“ vysvětlil zakladatel a prezident společnosti Leon Jakimič.

Přední asijský magazín Design Anthology  doporučil stánek Lasvitu jako jednu z nejzajímavějších prezentací.

Každou ze světelných instalací stvořil jiný designér a každá byla jedinečná. Všechny spojovala krása řemeslně zpracovaného českého skla a variabilita, díky které je lze umístit do jakéhokoliv prostoru. Bodovala instalace Traces od dvojice designérek Kataríny Kudějové Fulínové a Kateřiny Handlové, kterou americký magazín Azure zařadil mezi pět svítidel, která zachycují až magické efekty skla. Zaujal také experiment s barevným spektrem uplatněným v instalaci s názvem De-Lux-Ity od Wandy Valihrachové, instalace stavící na odrazu světla nazvaná Aura od Márii Čulenové nebo kreace na přírodní téma Liana od uměleckého ředitele společnosti Maxima Velčovského.

Lasvit, stánek na Euroluce, Salone del Mobile

Svou premiéru měla ještě střední velikost M lustru Neverending Glory od Jana Plecháče a Henryho Wielguse.
Liana od uměleckého ředitele Lasvitu Maxima Velčovského.
Střed expozice patřil světelnému objektu Traces.
Zaujal také experiment s barevným spektrem uplatněným v instalaci s názvem De-Lux-Ity od Wandy Valihrachové.
Novinka Crystal Rock Raw od Arika Levyho zaujala italský magazín Domus, který ji přiřadil mezi 15 nejlepších svítidel letošního roku.
Instalace stavící na odrazu světla nazvaná Aura od Márii Čulenové.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Recent Posts

Horská chata v Québecu

Kanada – země posetá nekonečnými horami s bezedným prašanem, věhlasnými středisky a přírodními atrakcemi láká lyžaře, pro které je už...

Philippe Starck získal Wallpaper* Design Awards

Slavný designér každým rokem na sebe upozorní počinem ve světě designu. Letos upoutal porotu slavného magazínu Wallpaper* sestavou outdoorového nábytku...

Urquiola navrhla pro showroom BMW 3D tištěnou podlahu

Španělská designérka Patricia Urquiola navrhla pro německou automobilku nový prostor určený pro luxusní vozidla - BMW Welt Space se nachází...

Dětský pokoj: Malovat na stěnu nevadí…

Věčně pomalované stěny v dětském pokoji už nemusí rodiče trápit. Nový materiál SOFTIXX umožňuje snadnější údržbu i větší odolnost nábytku....

Designové kuchyně nabízejí nové povrchy

Otevření kuchyně do obývacího prostoru změnilo současný životní styl. Rodina je více spolu. Nové řešení dispozice bytu má vliv na...

Designový interiér podle imm cologne 2020

První interiérový veletrh imm cologne nepřinesl žádný převratný směr v designu nábytku a doplňků. Pořadatelé konstatovali, že každá ze značek...

Kateřina Neumannová tváří značky MORA

Kateřina Neumannová pokračuje v reklamní kampani pro značku MORA (od roku 2005 součást skupiny Gorenje). Spolu s Hankou Kynychovou budou...

Ceny Czech Grand Design: Nominace za rok 2019

Šanci získat prestižní ocenění za design má za uplynulý rok celkem 84 autorů v osmi kategoriích. Jen jeden z nich...