LASVIT v Miláně nadchl instalací Teorie světla

Nejen návštěvníky veletrhu Salone del Mobile, ale i světový tisk nadchl na milánském výstavišti stánek české sklářské a designové společnosti Lasvit. Ta koncipovala svoji expozici nazvanou Teorie světla v duchu objevování světla ve stínu. Pod obřími zlatými stínidly byly ukryty unikátní světelné instalace, představující čtyři klíčové aspekty formující světlo – odraz, spektrum, příroda a vnímání samo o sobě. V menších kójích pak byly prezentovány novinky designových svítidel vyráběných v kolekcích.

Objekt Traces od Kataríny Kudějové  a Kateřiny Handlové magazín Azure zařadil mezi pět svítidel, která zachycují až magické efekty skla.

„Misí LASVITu je inspirovat svět krásou skla a každý ročník Salone del Mobile je dalším krokem na naší cestě. Letos jsme chtěli ukázat, kolik různých podob sklo a světlo mají, a přiblížit jejich krásu,“ vysvětlil zakladatel a prezident společnosti Leon Jakimič.

Přední asijský magazín Design Anthology  doporučil stánek Lasvitu jako jednu z nejzajímavějších prezentací.

Každou ze světelných instalací stvořil jiný designér a každá byla jedinečná. Všechny spojovala krása řemeslně zpracovaného českého skla a variabilita, díky které je lze umístit do jakéhokoliv prostoru. Bodovala instalace Traces od dvojice designérek Kataríny Kudějové Fulínové a Kateřiny Handlové, kterou americký magazín Azure zařadil mezi pět svítidel, která zachycují až magické efekty skla. Zaujal také experiment s barevným spektrem uplatněným v instalaci s názvem De-Lux-Ity od Wandy Valihrachové, instalace stavící na odrazu světla nazvaná Aura od Márii Čulenové nebo kreace na přírodní téma Liana od uměleckého ředitele společnosti Maxima Velčovského.

Lasvit, stánek na Euroluce, Salone del Mobile

Svou premiéru měla ještě střední velikost M lustru Neverending Glory od Jana Plecháče a Henryho Wielguse.
Liana od uměleckého ředitele Lasvitu Maxima Velčovského.
Střed expozice patřil světelnému objektu Traces.
Zaujal také experiment s barevným spektrem uplatněným v instalaci s názvem De-Lux-Ity od Wandy Valihrachové.
Novinka Crystal Rock Raw od Arika Levyho zaujala italský magazín Domus, který ji přiřadil mezi 15 nejlepších svítidel letošního roku.
Instalace stavící na odrazu světla nazvaná Aura od Márii Čulenové.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Recent Posts

Jaroslav Veris v Arthouse Hejtmánek

Veris/Paris. Pod tímto názvem aukční dům Arthouse Hejtmánek představí dílo českého malíře Jaroslava Verise (1900–1983). Mimořádně všestranný umělec byl souputníkem...

Stanislav Fiala je architektem roku

Ocenění za mimořádný přínos architektuře v posledních pěti letech, cenu Architekt roku 2019, získal Stanislav Fiala, který je autorem desítek...

Designblok zacílí na budoucnost

Dvacátý první Designblok si jako ústřední téma zvolil budoucnost, do které zve návštěvníky od 17. do 21. října na holešovické...

Nové byty na vlně skandinávského bydlení

V bezprostřední blízkosti přírodního parku Košíře-Motol společnost YIT dokončuje svůj bytový projekt Aalto Cibulka. Návštěva vzorového bytu je jednou z...

Srdce Paříže by mělo bít na střeše Notre-Dame

O dostavbu požárem zničené katedrály Notre-Dame se zajímá celý svět. Vítězi veřejné soutěže, kterou vypsal nezávislý vydavatel GoArchitect v Los...

Butikový hotel na okraji útesu

Istanbulské architektonické studio Hayri Atak navrhlo butikový hotel na příkrém útesu Preikestolen, oblíbeném turistickém místě na západě Norska, které ční...

Rodinné domy na úpatí Brd

Jednoduchost, elegantní geometrické tvary a zeleň ze všech stran. V Dobříši, na kraji brdských lesů, vzniká projekt rodinných domů Za...

Betonové šperky – Elegantní tvář drsného materiálu

Oborem, kde beton v posledních letech našel uplatnění, je šperkařství. V českém prostředí s ním už několik let pracuje designérka...