LASVIT v Miláně nadchl instalací Teorie světla

Nejen návštěvníky veletrhu Salone del Mobile, ale i světový tisk nadchl na milánském výstavišti stánek české sklářské a designové společnosti Lasvit. Ta koncipovala svoji expozici nazvanou Teorie světla v duchu objevování světla ve stínu. Pod obřími zlatými stínidly byly ukryty unikátní světelné instalace, představující čtyři klíčové aspekty formující světlo – odraz, spektrum, příroda a vnímání samo o sobě. V menších kójích pak byly prezentovány novinky designových svítidel vyráběných v kolekcích.

Objekt Traces od Kataríny Kudějové  a Kateřiny Handlové magazín Azure zařadil mezi pět svítidel, která zachycují až magické efekty skla.

„Misí LASVITu je inspirovat svět krásou skla a každý ročník Salone del Mobile je dalším krokem na naší cestě. Letos jsme chtěli ukázat, kolik různých podob sklo a světlo mají, a přiblížit jejich krásu,“ vysvětlil zakladatel a prezident společnosti Leon Jakimič.

Přední asijský magazín Design Anthology  doporučil stánek Lasvitu jako jednu z nejzajímavějších prezentací.

Každou ze světelných instalací stvořil jiný designér a každá byla jedinečná. Všechny spojovala krása řemeslně zpracovaného českého skla a variabilita, díky které je lze umístit do jakéhokoliv prostoru. Bodovala instalace Traces od dvojice designérek Kataríny Kudějové Fulínové a Kateřiny Handlové, kterou americký magazín Azure zařadil mezi pět svítidel, která zachycují až magické efekty skla. Zaujal také experiment s barevným spektrem uplatněným v instalaci s názvem De-Lux-Ity od Wandy Valihrachové, instalace stavící na odrazu světla nazvaná Aura od Márii Čulenové nebo kreace na přírodní téma Liana od uměleckého ředitele společnosti Maxima Velčovského.

Lasvit, stánek na Euroluce, Salone del Mobile

Svou premiéru měla ještě střední velikost M lustru Neverending Glory od Jana Plecháče a Henryho Wielguse.
Liana od uměleckého ředitele Lasvitu Maxima Velčovského.
Střed expozice patřil světelnému objektu Traces.
Zaujal také experiment s barevným spektrem uplatněným v instalaci s názvem De-Lux-Ity od Wandy Valihrachové.
Novinka Crystal Rock Raw od Arika Levyho zaujala italský magazín Domus, který ji přiřadil mezi 15 nejlepších svítidel letošního roku.
Instalace stavící na odrazu světla nazvaná Aura od Márii Čulenové.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Recent Posts

Korálová barva na módních molech i v interiérech

Letošní barva roku, korálová, v sobě spojuje růžové a oranžové tóny. Tento vitální odstín, v originále nazvaný Living Coral, se...

Venkovní osvětlení jako interiérové retro

Nábytek na terasu či do zahrady je již téměř k nerozeznání od toho, který používáme v interiéru. Tomuto směru se...

LASVIT v Miláně nadchl instalací Teorie světla

Nejen návštěvníky veletrhu Salone del Mobile, ale i světový tisk nadchl na milánském výstavišti stánek české sklářské a designové společnosti...

Módní barvy v designových interiérech: „Stříbrná“

Módní průmysl ovlivňuje miliony lidí, není tedy pochyb o tom, že směry stanovené jeho lídry mají velký vliv na to,...

Designová kolekce Yin a Yang jako pocta značce RIVA 1920

Nádherná kolekce Yin a Yang čerpá inspiraci z dvojího principu tradiční čínské filozofie. Zahrnuje dva kusy nábytku, křeslo a konferenční...

Inspirace: Plášť i střecha z trapézového plechu

Pořídit si nové bydlení šité na míru současné fázi života, se rozhodli manželé s odrostlými dětmi. Přáli si funkční, komfortní...

Světlo, důležitý hráč v jídelně

Osvětlení jídelny je důležitým faktorem, který může zásadně ovlivnit požitek ze stolování. Světlo dokáže vytvořit náladu a podnítit chuť k...

Luxusní nábytek až podbízivě krásný

Na první pohled by se dalo říct, že Milán je jen pro bohaté. Expozice luxusního nábytku jsou skutečně dechberoucí, i...

Nábytek inspirovaný haute couture

Nábytek letos představený na Salone del Mobile jakoby vysílal signál o současné nejistotě a touze vrátit se do dob zdánlivě...