Na médiu fotografie ho nezajímá reprodukovatelnost – naopak, hledá jedinečný, neopakovatelný předmět. Ondřej Přibyl se proto mimo jiné věnuje (už prakticky nepoužívané) fotografické technice daguerrotypie a zkoumá, jak a zda může i dnes fungovat jako vyjadřovací prostředek. Výstava pod názvem TUNELOVÉ VIDĚNÍ představí autorovu aktuální tvorbu v Galerii Václava Špály v Praze. Vernisáž bude 20. října v 18 hodin.
Ondřej Přibyl (1978), absolvent ateliéru fotografie na VŠUP v Praze, si rád vybírá náměty, které dobře ilustrují civilizační problémy v širších společenských souvislostech. Jeho racionální pojetí stojí na přesnosti a věcnosti fotografického vidění, napsal fotografmagazine.cz. Oproti starším, často aranžovaným souborům, které pracovaly s lidským faktorem a dotýkaly se spíš problémů mezilidské komunikace, se v posledních letech vyhranil autorův zájem o dokumentaci určitého společenského nebo krajinářského fenoménu. V těchto souborech není fotografie prostředkem k manipulaci reality, jejíž výsek rámuje. Přibyl skutečnost nezastírá, spíše ji ve svém střízlivém pojetí „zpřesňuje“, byť měla zachycovat skutečnost, která je sama o sobě absurdní.